Meseút konferencia
Ingyenes konferenciára várjuk az érdeklődőket
2025. június 15. vasárnap 10.00-18.00 óráig
Helyszín:
CSOKONAI RENDEZVÉNYHÁZ 1153 Budapest, Eötvös utca 64-66.

Szeretettel várjuk azokat akiket érdekelnek a mesék illetve a Meseút tanösvényekben rejlő edukációs lehetőségek, módszerek. Előadásokkal, workshopokkal várjuk nyilt szakmai napunkon a pedagógusokat, érdeklődőket. Gyere el megnézni a vadonatúj Vándor Meseutakat, kipróbálni a meseutas játékainkat, megismerni mesés tanösvények módszertanát, meghallgatni azokat a szakembereket akik részt vettek a megalkotásában, játszani a workshopokon, ismerkedni bekapcsolódni és kikapcsolódni!
A program ingyenes, de regisztrációhoz kötött!
Konferencia program
A pontos időpontokat és a délutáni műhelyek regisztrációs felületét május elsején tesszük közzé!
Délelőtti plenáris előadások
Tátrai Vanda
A Meseutak megalkotója
Iborkabeborított Borbála és az európai uniós jogok
Az előadásban megismerkedhetünk a Meseút tanösvények születésével és hogy miként fejlődtek, alakultak az első ötlettől a Vándor Meseútig.
Zámborszky Eszter
mesemondó, tánc-, dráma- és mesepedagógus
Meseút módszertani előadás
Az élőszavas mesemondás jelentősége
Az élőszavas mesemondás különleges élményt nyújt, mivel közvetlen kapcsolatot teremt a mesélő és a hallgatóság között, elősegítve a képzelőerő, az érzelmi bevonódás és a közösségi élmény kialakulását. A meseutak fontos része, az alapkoncepción túl, az egyes állomásokon élőszóban elhangzott mese.
https://zamborszky-eszter.webnode.hu
https://www.facebook.com/eszter.zamborszky
Oroszlán Anett
pedagógiai és tanácsadó szakpszichológus, meseterapeuta
Az érintettek szemével
A közös értékek gyermekjogi és környezeti jogok kérdőív tanulságai
Néhány percre az érintettek, a gyermekek, valamint szüleik és tanáraik bőrébe bújva egy online, anonim kérdőív segítségével betekintést nyerhetünk abba, hogyan is látják ők a gyerekjogokat napjainkban Magyarországon. Mit tartanak gyerekjognak? Melyik jogok érvényesülésével kapcsolatban tapasztalnak nehézségeket? Helyzetkép és konklúzió: van-e további teendőnk?
Német Orsolya
pszichológus, PhD hallgató, pedagógus, meseterapeuta
Arannyá váló történetek
A népmesék világa, mesemondói és hallgatói örök mozgásban lévő történetfolyamot alkotnak, ahol a mesék vándorolnak és új életre kelnek. Azok a történetek adódnak tovább, amiket a hallgatóság tapasztalatai visszaigazolnak. A mesék szórakoztatnak, értékeket közvetítenek és évtizedek, sőt évszázadok múlva is relevánsak maradhatnak. Az előadás célja, hogy bemutassa, hogyan válhatnak a mesék arannyá a hallgatóság szívében és miért elengedhetetlenek ahhoz, hogy kultúránk élő és változó örökségét megőrizzük és továbbadjuk.
https://www.facebook.com/orsolya.nemet.7
dr. Baracsi Katalin
internetjogász, meseterapeuta
Hol volt, hol nem volt…. az interneten
Mesék és gyerekjogok az online térben
A mesék világában a hősök varázseszközökkel és bölcs segítőkkel járják útjukat, de vajon milyen segítségre van szüksége a gyerekeknek a digitális térben? Az internet határtalan lehetőségeket kínál a tanulásra és szórakozásra, ugyanakkor veszélyeket is rejthet a legfiatalabbak számára. Az előadás azt vizsgálja, hogyan kapcsolódik a mesei gondolkodás a gyerekek online jelenlétéhez, és milyen jogok védik őket a digitális világban. Hogyan válhat az internet egy biztonságos, mégis varázslatos hellyé a számukra.
https://www.facebook.com/internetjogasz/
https://azinternetjogasz.blogspot.com/
Mátai Enikő Adrienn
Aranyalma Mesekert szakmai vezetője, meseterapeuta, szociálpedagógus
Úton útfélen
Meseutak Magyarországon
Egy közös virtuális sétára hívunk mindenkit. Áttekintjük a már működő meseutakat. Bepillantunk minden olyan mesés tanösvény életébe, amely a Meseút Egyesület égisze alatt működik Hencidától Boncidáig. Elmeséljük, melyik hol fellelhető, és milyen tematikát követ….így kiderül, hova érdemes majd kirándulni menni a családdal, vagy az osztállyal.
https://aranyalmamesemuhely.hu/mesekert.html
https://www.facebook.com/aranyalmamesekert
A délelőtti blokk rövid szüneteiben, ülő csikung gyakorlás Magyar Józsival.
Délutáni műhelyek
Balázs Boróka Anna
Meseút manufaktúra festőműhely vezetője, keramikus
Meseház festő műhely
Készítsd el a saját mesés házikódat!
Láttad a szépséges Meseházikókat? Tervezd és fesd meg velem a saját mesés házikódat, hozunk mesét, festéket, izét és bigyót a többi pedig a fantáziádra bízzuk!
@b.borokannakeramia (Instagram/FB)
Banfi-Csizmadia Edit
szervezetfejlesztési és HR szakértő, executive coach, mediátor
GreenSpire
Ökológiai és fenttarthatósági program a szervezeti működésében.
Hogyan tegyük elégedettebbé, az ökológiai gondolkodás irányában elkötelezettebbé a dolgozóinkat?
A GREENSpire program célja, hogy a környezettvédelem ne egy kipipálandó tétel legyen a szervezet, iskola által végzett tevekénységek listáján, hanem valós eredményekkel támogassa meg a hatékonyságot, váljon részévé a mindennapoknak, mind a gondolkodás, mind a cselekvés és rekreáció terén.
Fekete Katalin
színész, drámapedagógus, drámainstruktor/ rendező eh.
Hárítók
Szabadulásod története. Prevenció, egy ,,Felépülő Függő" hiteles története alapján.
Szereposztás
Csilla
- Kakasy Dóra,
Zsolti - Kós Mátyás,
Dia - Fekete Katalin,
Peti - Tóth Olivér;
Rendező:
Fekete Katalin,
Látvány: Erdős Júlia Luca,
Hang: Szántó Német András,
Író: Szűcs Zoltán
A dráma témája a szerhasználó függők és a velük élő családtagok kilátástalan szimbiózisa és szenvedése, valamint az ebből való kitörés lehetőssége. A Hárítók c. színdarab a társfüggőség problémájára mutat rá, amiben a társadalom szinte minden családja érintett közvetve, vagy közvetlenül. A dráma mind a négy szereplője, egy ,,Elveszett Gyerek", akik az alkoholista és deviáns családokban felnőtt gyerekek terheit és mintáit hordozva ,,élik életüket."
Az előadás célja nem az elrettentés, hanem a prevenció, egy ,,Felépülő Függő" hiteles története alapján.
Célunk a ,,REMÉNY" üzenettovábbítása, nem a PÓT-szerek, hanem a Szer-etet jegyében.
https://www.facebook.com/profile.php?id=61558072601667&sk=photos
Ficzere Krisztina
Kyru kreatív
Váljunk őshonossá
Hősképző kreatív fantázia cunami
Ahhoz, hogy Világmegmentő hősök lehessünk, először Világmegértő hősökké kell képezzük magunk, hogy "őshonossá" válhassunk saját világunkban. Ennek útja, hogy bújjunk bele a több mint emberi világalkotók bőrébe (legyen az fű, fa, virág, kavics vagy esőcsepp, folyó vagy kisvakond) és tapasztaljuk meg a világot és magunkat rajta keresztül. Próbáljuk ki! Cseréljünk egy fával, legyen ő a mi avatárunk, mi pedig az övé. Fedezzük fel szenzorainkat, mozduljunk - alkossunk - micéliumot növesztünk. Aki kíváncsi és van kedve velünk alkotni, játszani, az jöjjön és járjon utána!
https://www.facebook.com/kyru.ficzere
Kamarás Emese
Az IllaBerek műhely vezetője
IllaBerek Híd a Természethez
Mesés utak a környezeti nevelésben
Az IllaBerek Műhely a természethez való kötődést segíti elő gyakorlati feladatokon keresztül, új utakat keresve a természet-játék-élmény és mesepedagógia felhasználásával. Az IllaBerek Műhely az óvodás és kisiskolás korú gyermekekkel dolgozó pedagógusoknak , nevelőknek, szeretne olyan, újszerű módszert, megközelítési módot adni, ami elősegíti a természethez való igazi kapcsolódást, tiszteletet, és újra építi a természettel való egység érzését.
Lázár Irén
a Szomolyai Magyar Roma Egyesület képviselője
Betekintés a függöny mögé
A Roma gyerekek integrációjának segítése
A roma gyerekek, családok sajátos helyzetére nézünk rá segítői szemmel. Félrehúzzuk együtt a mélyszegénység függönyét, hogy meglássuk, mi alakítja a roma gyerekek, fiatalok, anyák sorsát, és mindez miként befolyásolja az iskolai, óvodai mindennapokat.
Magyar Józsi
mozgásművész, tajcsi oktató, a TaCsu Gyógyító CsikungMesék alapítója
Tajcsi az Egészségért és Örömért
Interaktív élményprogram a jobb egészségért és az örömért. 60 perces közös gyakorlás mozgással, zenével, ahol olyan mozgásformát tanulunk meg, az együttlét örömén túl, amit mindenki hazavihet magával. Semmilyen előképzettség nem kell hozzá, csak önmagad, mert jó vagy úgy, ahogy vagy. Mindenki tud tajcsizni!
Instagram: tacsu_wearenature
Oroszlán Anett
pedagógiai és tanácsadó szakpszichológus, meseterapeuta
A mag nem tudhatja, milyen földbe hullik
Gyermeki élethelyzetek és azok hatásainak megjelenése a mesékben - interaktív műhely
"Késő öreg korukig nem született gyermekük. … Végre született egy fiuk. A király majd eszét vesztette örömében, folyton a fia életéért reszketett, egyre attól félt, hogy valami szerencsétlenség éri, valami baj történik vele. Építtetett egy magas tornyot, abban tartotta a királyfit." (A kőkirályfi) Az interaktív műhelyen mesei példákon keresztül közösen vizsgáljuk meg a mesehősök élethelyzetét, megkeressük azok való életbeli párját, majd követjük, hogy az esetleges hiányok, nehézségek, szülői attitűdök milyen fejlődési utakat tesznek lehetővé.
Senye Ilona
önismereti coach, képi kifejezéspszichológia szaktanácsadó, meseterapeuta
Hogy mondád, édes fiam?
Régi, mesei kifejezések a mindennapi beszédhelyzetekben
Egy beszédaktusban a kimondott szó igen nagy hatással van a hallgatóra. A beszélői szándékon múlik, hogyan ér célba egy-egy szó, ezért nem mindegy mit és hogyan mondunk. Vajon használhatóak-e a régi kifejezések, megszólítások a modern családok kommunikációjában? Ennek nézünk utána egy játékos, sajátélményű foglalkozás keretén belül.
https://senyeilona-coaching.com/
https://www.facebook.com/kalaposmesetura/?locale=hu_HU
Soós Dóra
gyerekpszichodramatista, Metamorphoses meseterapeuta
Mesekereső
Keresd meg sajat mesédet a Metamorphoses meseterapia, a szomatoterapia es a gyerekpszichodrama eszköztárával
A mesekereső csoporton az a cél, hogy minden résztvevő megtalálja saját meséjét, saját meséjében egyedi útját, egyedi útján kihívásait, megoldásait, elakadásait és kincseit. Az alapot a Metamorphoses meseterápia eszköztára adja, az archaikus szimbólumok biztonságot nyújtó rendjének követésével. A gyermekpszichodráma játékossága, spontaneitása viszi el a hőst az önazonos megoldásokhoz a mesében. A folyamatban a szomato-pszichoterápia eszköztára teszi lehetővé, hogy a saját történet testérzetek szintjén is leképeződjön, és így a mese nemcsak képekben, nemcsak érzésekben és tapasztalatban létezik, hanem a "test-elme" egységében is. A közösség megtartó ereje, a biztonságosan működő közösség átélése, az egymáshoz kapcsolódás is fontos elem a folyamatban. Mint, ahogy az is, hogy mi magunk, és közösségünk, hogyan kapcsolódunk és találunk helyet az univerzumban.
Tátrai Vanda
meseterapeuta, a Meseút tanösvények megalkotója
Zámborszky Eszter
mesemondó, tánc-, dráma- és mesepedagógus
Mesék a Vándor Meseúton
A gyerek jogok, a környezeti jogok mesés feldolgozása és az ökológiai szorongás oldása mesékkel és a Meseút tanösvények módszereivel.
A gyermek és környezeti jogok témájára készült Vándor Meseút tanösvények 11 történetét mutatjuk be, interaktív játékokkal, majd a megnézzük más szemszögből is mesetárunkat. Utána járunk, hogy hat rövid történet, hogyan segíthet a környezeti bánat feloldásában, és egyáltalán, egy tanösvény végig vezethet-e a környezeti szorongás témájának feldolgozásán? Miként kelhet életre hátrányos helyzetű közösségekben?
Díjátadó
15.30
Lélekmadár
felnőtteknek is szóló gyermekműsor az érzésekről
Az előadás rendezője: Karsai Veronika
A ráhangoló program kidolgozói: Kecskés Karina és Karsai Veronika
Játsszák: Kecskés Karina (színművész, drámapedagógus, Metamorphoses meseterapeuta), Karsai Veronika (pantomimművész, mozgástervező, rendező, tréner, drámapedagógus), Karsai J. András (színművész, pantomimművész, énekes-dalszerző)
Michal Sznunit Lélekmadara könyv alakban már az egész világot bejárta, e kétszemélyes előadásban pedig életre is kelt. Már több mint 300 alkalommal varázsolta el nézőit. Az alsó tagozatokhoz is utazó színházi programban szöveg és mozgás egymást kiegészítve mutatja be az érzések, hangulatok sokszínű világát, hogy jobban érthessük magunkat, és egymást.
https://pantomim.hu/eloadasok/aktualis-2/lelekmadar/
https://www.facebook.com/karsaiveronikahivatalos/videos/887760379693365
Alkoss a békéért összművészeti pályázat díjátadója
Alkoss a békéért! című összművészeti akció pályázati kiírás szerint beküldött munkáinak díjátadója.
Szervezők
A program a Vándor Meseutak megalkotásában résztvevő szakmai stáb közreműködésével a CERV-FK02-2024-0805 pályázatban valósul meg, a Közös Értékeink, Európai Uniós forrásból a Polgárok, Esélyegyenlőség, Jogok és Értékek (CERV) program keretéből.
